رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الستون 60والاخير بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الستون 60والاخير بقلم الاء الرحمن


60


الشرطي : ادهم العمري متقدم فيه محظر في القسم  


ادم بغضب : ايه الي بتقوله ده ليه 


الشرطي :مع انه مش من صلاحياتي لكن ادهم العمري متهم بتسريب وسرقة ملفات من شركة نور المنال وتوزيعها بالسوق بأسمه 


ادهم بغضب : ايه الجنان ده 


الشرطي :لو سمحت من غير شوشرة وزعزعة تتفضل معانا ولو في حاجة عايز تقولها تقولها في القسم


مازن بغضب :قسم ايه الي بتقول عليه ده اكيييد في حاجة غلط 


ادهم قرب من الشرطي بغضب :كلامك ده ما يهمنيش في حاجة انا مراتي مخطوفة ومش باين هي فين دلوقت مش هروح في حتة قبل ما اطمن عليها 


هنا ادم كلم ضابط :اه ياسين ازيك 


ad


ياسين :اهلا ادم ازيك 


ادم :بقولك في حد هنا وبيقول انه ادهم متهم بتسريب اوراق وتصاميم من الشركة بقولك دلوقت مش وقته زبطتها بمعرفتك مرات ادهم مفقودة دلوقت ومش لاقينها وهي حامل كمان اوعدك اول ما تتحل الامور هاحي انا وهو لحد عندك 


ياسين بتفهم :تمام تمام اديني العسكري الي قدامك 


ادم للشرطي :اتفضل كلم 


الشرطي بعدم رضا سمع الي قاله ياسين وقفل معاه وسابهم ومشي 


ادهم خبط الطاولة برجله ووقع اي حاجة قدامه 


مازن :ادهم اهدى احنا كده مش هنقدر نفكر 


ادهم بغضب ونفاذ صبر :انا مراتي مخطوفة وانا واقف في مكاني مش عارف اتصرف هيكون حالها ايه دلوقت اكيد خايفة اكيد والمجنون داني ااااه داماغي 


ادم بخوف عليه :اهدى اهدى يا ادهم يمكن ما يكونش حاجة حصلت من دي 


ادهم بصراخ :تفسر بأيه غيابهم واتهامي بسرقة نور 


..................................................  


نور بدموع قربت منه :داني انا عارفة انك مقهور قوي وانه الدنيا جت عليك قوي وانك تستاهل كل الحلو الي في الدنيا دي لكن سيبها على ربنا 


تعرف انا حتى بعد ما عرفت انك مش عمي مش خايفة منك لاني متأكده يا داني انك بتخاف عليا اكتر من روحي ولانك بتحبني مش هتأذيني ومسكت ايده وحطتها على بطنه وهو مصدوم وبصتله برجاء 


ad

اعتبرني اختك يا داني اعتبرني اختك وانسى انسى كل حاجة حصلت وافتح صفحة جديدة مع نفسك يا داني 


بعدين انا مليش اخوان هتبقى انت خال عيالي 


داني انت كويس وكويس قوي ما تعملش حاجة ضد مبادئك خلينا نرجع يا داني وانا والله ما هقول حاجة من الي حصلت هنا لحد وهيفضل ده سر ما بينا اقسملك بالله 


داني نزع ايدها منه ودمعته نزلت : مش هقدر مش هقدر اشوفك اختي ما تحسي فيا بقى انتي ليه انانية كده ادهم ما يستاهلكيش والله ما يستاهلك انا الي بحبك انا يا نور 


نور :انت تستاهل الي احسن مني انت تستاهل حد يحبك يا داني وانا هضحك عليك لو قلتلك اني هقدر احب حد غير ادهم انا بحب ادهم مهما عمل بحبه انت اخويا يا داني اخويا ارجوك ارجوك ما تخليناش نخسر بعض وبصتله بدموع اتجوز مايا وابتدي معاها مشاعر جدبدة صدقني هتحبها مايا حد كويس قووي 


داني بسخرية :وتفتكري مايا دلوقت هتقبل فيا لما تعرف اني لقيط وجي من دار ايتام هه مايا كانت عايزاني لانها شافت فيا الفارس الي من عيلة العمري دلوقت انا هبقى ولا حاجة انا ولا حاجة يا نور 


نور مسكت ايده ودموعها بتنزل :غلطان يا داني الانسان مش بالاصل الي جه منه لا الانسان بسيرته وعمله وانت سيرتك واسمك في السوق يخلو اي بنت تتمناك انت كويس قوي يا داني 


داني دمعته نزلت واتنهد واستغفر ربنا 


نور : هعتبر انه كل الي حصل دلوقت كأنه ما كان وانا هخليك تبتدي حياة جديدة من الاول لكن تعاهدني دلوقت انك تشوفني اختك اختك وبس 


داني مسح دمعته :حتى يا نور لو عايز اذيكي مش هقدر صدقيني مش انا مش انا الي يقدر ياخد حاجة من ست هي مش عايزاها 


نور بصتله بابتسامة :على شان كده عمري ما خفت منك يا داني عمري دايما بشوفك اخويا وضهري وسندي دايما كنت داعم ليا 


ad


داني :سامحيني يا نور سامحيني 


نور حضنته :انت الي سامحني يا داني انا كنت بعيده عنك قوي لدرجة انه يحصل معاك كل الحاجات دي وانا ما اعرفش عنها حاجة سامحني يل داني 






داني بعدها عنه ومسح دموعه وباسها على دماغها وبص في عينيها :اوعدك انك من النهاردة هتكوني اختي اختي وبس وبهزار لكن برضه مش بحب ادهم ولا بطيقه 


نور :هههههه ده تلاقيه دلوقت بيلف مصر كاملة وبصت في عينيه يالله نرجع 


داني مسك ايدها :قبل ما نرجع انا 


نور بخوف :اوعى تكون عملت لادهم حاجة يا داني 


داني بندم :شايفاني سفاح لكن انا عملت حاجة تأذية 


نور :عملت ايه تاني 


داني قص عليها الي عمله بالتصاميم 


نور بغضب :انت اتجننت تأذيني بالشكل ده وتأذي ادهم 


داني بصراخ :انا ما كنتش بعقلي يا نور كنت بتصرف بغباء 


نور بتفكير :احنا لازم نرجع دلوقت ولو سأل ادهم كنا فين تقول كنا عند ريحان الرفاعي تمام وموبايلاتنا بالعربية 


داني :تمام لكن عايزك تساعديني 


نور :بأيه 


ad


داني :انا جرحت مايا اوي بكلامي يا نور انتي معاكي حق انا هفتح صفحة جديدة وانتي الي هتكتبي بدايتها انتي الي هتصلحي الي هببته انا معاها 


نور بقلق على ادهم  :تماام لكن نلحق ادهم قبل ما يعمل حاجة او البوليس ياخده 


 داني فتح الباب وركبوا عربيتها ومشيوا 


نور :الموبايل فين 


داني :احم رميته 


نور :اوووف اووف بس اوووف خدني على شركتي ادهم اكيد هيكون فيها دلوقت 


وفعلا داني داس بنزين  جامد وراح الشركة 


...........................................


ادهم بغضب :يعني ايه معرفتش تحدد موقع الموبايل 


مازن قرب من ادم :ادهم لو فضل كده هيتجنن


ادم :انت شايفها سهلة يعني مراته الي بيعشقها ما يعرفش حاجة عنها لا وحامل كمان 


ادهم خبط الفون بالارض :اااه 


ادم :اهدى يا ادهم اهدى 


ادهم بغصب :انا مش هفصل كده هنزل ادور عليها في كل حتة ممكن تكون فيها 


ولسه هيخرج 


دخلت نور وداني وراها 


ad

نور بدموع وابتسامه :ادهم 


ادهم جري عليها وحضنها :نور نور انتي كويسة وبصراخ موبايلك مغلق ليه 


نور بعدت عنه وايديها على وشه :اهدى اهدى هفهمك انا كويسة ما تخافش 


ادهم بعد عنها وقرب من داني وشده من قميصه :عملتلها ايه يا وسخ عملتها ايه خدتها فين 


نور مسك دراع ادهم :ارجوك يا ادهم داني ملوش دعوة 


ادهم زقه عنه وبصلها بغضب وصراخ  :اماااال كنتي فين وموبايلك مغلق ليه وهو كمان انتي هتجننيني 


نور حاولت تهدا :انا هفهمك انا كنت هجيلك لكن عملت حادث بسيط وانا في سكتي لشركتك كان داني ورايا وجه ساعدني وفوني ما اعرفش هو فين اصلا ورحت المشفى مع داني على شان اطمن على الي ببطني وما حبيتش اقلقك لانها حاجة بسيطة 


ادهم بغضب :عيل انا اصدق الي بتقوليه ده 


نور بغضب مكتوم :ده الي حصل يا ادهم مش هكدب يعني وبعدين عرفت انه ريحان مشتري التصاميم من حد عندي بالشركة وهينزلها كنت هروحله وقلت لازم اطمنك جيت هنا لقيتك 


ادهم بصراااخ :نوووووور بتكدبي بتكدبي يا نور 


مازن حط ايده على كتفه :خلاص يا ادهم مراتك بخير وموضوع التصاميم هيتحل 


مازن خرج ومعاه ادم وجروا داني وراهم 


مازن بعدم تصديق :انتوا كنتوا فين 


داني ببرود :الي سمعته 


ad


ادم 🤨: مش قادر اصدقك يا اخي 


داني :مشكلتك بقى


مازن بسخرية :بيقولوا انك مش ابن العمري 


داني بسخرية مشابهة:عرفتها لوحدك ولا حد قالك 


ادم :يعني انت عارف 


داني اتنهد :عرفت من يومين لما سافرت 


ادم ما حبش يفتح معاه حوارات 


.....................................................


عند نور 


نور قربت من ادهم الي مسك دراعها وهزها بغضب 


ادهم وهو بيجز على سنانه :كنتي فين وعملك ايه الزفت ده 


نور بصتله بدموع :بتوجعني اهدا يا ادهم 


ادهم ساب دراعها وزفر بغضب :نور ما تجننينيش 


نور مسكت وشه بايديها لاتنين :لو قلتلك هتهدا وتوعدني انك مش هتعمل حاجة 


ادهم بصراخ :ما تختبريش صبري 


نور هزت دماغها بلأ :تحلف على القران الاول 


ادهم بصراخ :نووور 


ad

نور مسكت ايده وحطتها على القران الي على الطاولة :احلف مش هتكلم غير لما تحلف 


ادهم حاول يهدا ويحاول ينظم نفسه : اقسملك مش هعمل حاجة لداني 


نور زفرت بارتياح وقصت عليه كل حاجة حصلت بالتفصيل 


ادهم شد على ايده بغضب


نور :ادهم انت وعدتني كأنك ما سمعتش مني حاجة والي حصل ما يخرجش من بره الاوضة دي ولا حتى هو يعرف انك عرفت 


ادهم شدها عليه وحضنها جامد 


نور بادلته الحضن وبصت في عنيه :انا اكتشفت اني مش بس بحبك تؤ انا بعشقك يا ادهم 


نور بتعشقك 


ادهم بابتسامة :يااااه يا نور ياااه لو تعرفي كنت اتمنى اللحظات دي قد ايه مهما قولتي عن عشقك مش هيكون نقطة ببحر هيامي فيكي 


وقرب عليها وقبلها بعشق 


نور بعدت عنه بالعافية واتكلمت برجاء :ارجوك يا ادهم اعتبر داني اخ ليك وقرب منه ارجوك 


ادهم ببرود :ما اوعدكيش 


نور :طيب عايزك تساعدني 


ادهم :بأيه 


نور :فاكر اليخت الي كتبت فيه كتابنا بالغصب 


ادهم :هههههههه ناوية على ايه 


ad


نور :ايوووه مازن وسيري وداني ومايا هتكون بدايتهم فيه 


ادهم :اهو نخلص منه برضه فكره 


ادهم :بكره هزبط كل حاجة المساء وانتي عليكي الستات 


نور :ههههه بحبك 


ادهم :لكن حضرتك لازم دلوقت اروح القسم واشرح كل حاجة للضابط ولا هتلاقي جوزك في السجن 


نور :تمام وصلني البيت الاول لاني تعبت اوي النهاردة 


خرج ادهم ونور 


داني بصلهم بادله ادهم نظرات الغموض 


مازن :ايييه 


ادهم :تمام انا تمام بقولكم ايه انتوا التلاتة بكرة الساعة تسعة المساء في مؤتمر وصفقة مهمة لشركتي وشركة نور لازم تكونوا موجودين المؤتمر على النيل باليخت بتاعي 


الكل اومأله بدماغه 


وادهم مسك ايد نور ومشيت معاه 


داني فتح موبايله 


على طول مروى ضربتله 


داني خرج بره الشركة وفتح خط 


داني :مروى هانم ازيك 


ad


مروى بدموع :داني حبيبي قلقتني عليك 


داني بوجع :ما تعيطيش بتعيطي ليه 


مروى :انا اسفة اسفة لو خبيت عليك الحقيقة لكن انا واللهي عملت كل حاجة على شانك عايزاك تبتدي حياتك من جديد مع وحده تحبك 






داني :تمام خلاص هي خلصت كده 


مروى :يعني ايه 


داني :بعدين بعدين يا امي 


مروى بدموع :يعني انا لسه امك 


داني بدمعة :وتاج راسي كمان الام مش الي تولد وترمي الام الي تربي وانتي عمرك ما قصرتي في تربيتي 


مروى :انت فين عايزة اشوفك يا ابني ارجوك ما توجعش قلبي 


داني :هخلص كم حاجة واجيلك ما تقلقيش عليا انا تمام 


عند ادهم راح القسم ووضح كل حاجة مع الاوراق وراح لريحان الشركة ودخل من غير ما يخبط 


ريحان ببرود :كنت مستني زيارتك يا ادهم العمري 


ادهم :التصاميم فين 


ريحان خرج التصاميم حطها قدامه :على فكره كنت اقدر انزلهم السوق من بدري من ساعة ما وصلوني لكن ده ضد مبادئي انا لما بحب اكسب بحب اكسب بقدراتي انا مش بقدرات غيري 


ad

ادهم وقف وبادر بالسلام :وانا كنت متأكد من ده سلام يا ريحان 


ريحان بادله السلام ومشي ادهم 


سنان :انت ليه عملت كده 


ريحان :لاني مش فايقله دلوقت ومش انا الي اسرق تصاميم غيري 


سنان :ريحان اوعى تكون دماغك لسه مع مرات رحيم اخوك اتجوزها خلاص 


ريحان وهو شارد :لسه ما اتجوزهاش مخطوبين ما تعرفش ايه الي هيحصل 


سنان :بتخوفني منك يا ريحان 


ريحان زفر بغضب :انسى دلوقت ابعتلي سهر 


............................................... 


في اليوم التالي 


في الصباح 


فاق ادهم وفضل متأمل في نور وهي نايمة وبيلعب بشعرها 


نور فتحت عينيها :صباح الخير 


ادهم قبلها :صباح النور والفل 


نور بنعس :هي الساعة كام 


ادهم :الساعة عشرة 


نور بكسل :ياااه نمت كل ده هاخد شاور وننزل عندنا شغل كتير النهاردة 


ad

ادهم :انا جهزت كل حاجة انتي عليكي تجيبي البنات وبس 


نور وهي بتلعب بدقنه :هو انا بحبك من فراغ 


ادهم قبلها :تؤمري يا برنسيسه 


.........................................................


عند ادم 


كان بيسرح بشعره 


فاقت ندى كانت حاسه بوجع 


ادم بخوف :ندى انتي كويسة يا حبيبتي 


ندى :حاسة بألم خفيف ما تقلقش عادي باخر الحمل 


ادم :قومي نروح للدكتور نطمن 


ندى :ما تخافش لو حسيت اني لازم اروح هروح 


ادم :لو حصل اي حاجة تكلميني على طول انا عندي مؤتمر واحتمال اتأخر مش هقفل تلفوني اي حاجة تحصل تكلميني تمام 


ندى بابتسامة :تمام يا حبيبي لكن بقولك ايه هخرج المساء مع نور وسيرين نغير جو 


ادم قبلها على دماغها :تمام يا حبيبتي خدي بالك من روحك 


........................................................


عند سامي ومروى 


مروى :انا حاسة انه في حاجة غريبة في القصر النهاردة 


سامي ببرود :هيكون في ايه عادي 


ad


مروى قربت منه :ما تزعلش مني زمان غير دلوقت انا والله دلوقت بحبك بكل جوارحي يا سامي 


سامي بصلها وحس الصدق في عينيها 


مروى :تعبت وانا بكدب على روحي لكن عايز اطلب منك طلب عايزك تقرب داني منك عايزك بجد تعتبره ابنك ارجوك 


سامي حضنها :اي حاجة من ريحتك يا مروى تشرف حياتي 


....................................................


في المساء 


مايا بحزن :انا مليش نفس اخرج هتودينا فين يا نور 


سيرين :يا بت اسكتي خلينا نفك بدل قرف الرجالة الي عايشينة ده 


نور :هههههه هوديكم حتة تجنن يخت لكن ايه روووعة اشترته وحده صاحبتي يجنن يا بنات يجنن


ندى بتعب وهزار  :ايوه بقى ويالله بقى يخت وحركات وهزار ده احنا هنقضيها النهاردة 


وصلوا وركنت العربية 


سيرين :المكان يخوف يا نور 


نور :تعالوا بس ما تقلقوش 


مشيوا ورى نور وركبوا في اليخت 


واول ما ركبوا 


خرجوا رجالتهم كل واحد من اوضة لابسين بدل بيضاء ومعاهم ورد 


البنات اتصدموا وفنحوا عينهم وبصوا لبعض وكلهم متغاضين من نور 


ad


ندى جريت على ادم بهزار :انا لسه بقولهم والله خروجتنا من غير الرجالة ما تنفعش 


ادم :ههههه والله انا متأكد انه العكس تفضلي يا قمر الورد بتاعك 


ندى :الله لكن مش كنت جبت شوكلت استفدت منه على الاقل الورد هيترمي في الاخر 


ادم زقها من دماغها وحضنها 


داني قرب من مايا الي بتحاول تهرب منه بعينيها 


داني قعد قدامها :انا اسف يا مايا سامحيني انا عايز ابتدي معاكي كل حاجة جميلة هفتح صفحة بيضاء مفيش فيها غير اسمك اسم مايا وبس 


مايا دموعها نزلت ونور بتطمنها 


داني خرج خاتم زواج :تقبلي تتجوزيني يا مايا ونبتدي مع بعض كل حاجة حلوة واوعدك اني هحافظ عليكي اكتر من روحي 


مايا :بس 


قربت منها نور :ما بسش يا مايا داني راجل وانا بطمنك انه هيحافظ عليكي وكل الي حصل لخبطت مشاعر وبس انسي الي حصل وابتدي من جديد داني يستاهل فرصة يا مايا 


مايا بدموع :وانا موافقة 


داني قام ولبسها الخاتم وهو بيبص في عينيها وباسها على دماغها 


عند سيرين 


كانت بتبصلهم بدموع 


وادهم بيزق مازن الي آبي يصالحها قدام ادم وادهم وهو الي دايما بيدي نصايح في الجبروت 


ad


ادهم :يا غبي يالله 


مازن قرب منها وحاول يتكلم 


ادم كتم ضحكته 


وسيرين بتبص لمازن بغيظ 


مازن رمى الورد بغيظ على الارض :بقولك ايه انا اه بحبك ومش هعرف اقول اكتر من كده دلوقت انا مليش بالرومانسية والكلام ده لكن 


سيرين رفعت حاجبها :لكن ايه 


مازن شدها عليه وقبلها قدامهم 


ادهم :يا ابن المجنونة حماااار اقسم بالله 


 سيرين بعدته عنها :ايه ده انت مجنون 


مازن :ايوه غبي حمار حيوان خلاص بقى هبقى اصالحك في البيت ارضي وحياتي عندك ما تخليهمس يشمتوا فيا كلاب البحر دول 


ادهم وداني وادم :😂😂😂😂😂😂😂😂😂


مازن :عجبك 


سيرين بصت لنور الي كان مش عاجبها الي بيحصل 


سيرين :عفونا عنك لكن دي اخر فرصة ليك 






مازن حضنها من كتفها :اخر فرصة اخر فرصة اهم حاجة كلاب البحر ما يشمتوش 


ad

سيرين : معدوم المشاعر 


ندى :اااه الحقني يا ادم بولد 


ادم بغيظ:والله من الصبح عارف يالله يا جماعة عالمشفى 


ادم حملها والكل حصله وصلوا المشفى ودخلوها ولاده


لكن اتصدموا بكل العيلة موجودة بالمشفى 


ادهم بصدمة:انتوا عرفتوا ازاي ملحقناش 


سامي :اصل منال بتولد 


الكل بص لبعضه وضحكوا جامد 


نور :ااااه ادهم 


ادهم بخوف :في ايه مالك 


نور بصت في عينيه :ولا حاجة بحبك 


هنا خرجوا الدكاترة وبشروهم بانهم خلفوا وبخير 


ندى جابت بنت سمتها نور على اسم اختها 


ومنال جابت ولد وسمته سند 


........................................................


بعد 25سنة 


نور قربت من ادهم وباسته على خده 


صباح الخير 


ادهم حط الجريدة الي في ايده وبصلها بعشق :صباح النور 


نور :كلمك داني 


ادهم :ايوه من شوية هيخطب بنت مازن لابنة كرم 


نور :والله العيال كبت حاسس انه السنين جريت بسرعة 


نور بصت حواليها :اماال العيال فين 


ادهم :هههههه


ابنك راح من الصبح ينكد على نور ويفرض سيطرته عليه بنت عمه بقى 


هنا جت ندى متجننه :نور تبعدي ابنك عن بنتي فااهمة هو هيتحكم فيها ده خانقها يا بنتي 


نور بصت لادهم :ههههههه شطارتها بقى تتطلع عينه زي ما خالتها طلعت عين عمه


    

  🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


                      تمت بحمد الله

جبروت انثي وسطوه رجل


 بقلم الكاتبه المبدعه  الاء الرحمن 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×